Treceți la conținutul principal

Savarine vegane

 


Savarinele se afla in topul preferintelor mele in materie de prajituri. Sigur ca eu prefer savarinele cu frisca naturala, bine insiropate, delicioase. 

Dar nevoia te invata sa te adaptezi, mai ales daca ai acasa un vegan hotarat sa nu mai manance niciun fel de produs animal. Si oricat incerc eu sa-l conving ca variantele acestea vegetale nu sunt neaparat mai sanatoase, nu prea am pe cine. Asadar, pentru Alex sunt aceste savarine vegane, cu frisca vegetala Meggle. Nu am gasit niciun inlocuitor pentru frisca naturala, asa ca e nevoie si de mici compromisuri pentru a putea reproduce retetele originale. 

Ingrediente:

-250 g faina

-250 ml lapte de cocos (sau orice alt lapte vegetal)

-1 lingura zahar

-30 ml ulei de floarea soarelui

-putina sare

-un varfde cutit turmeric (pentru o culoare frumoasa)

-5 g drojdie

Aluatul pentru savarine se face foarte usor. Se incalzeste putin laptele, se adauga zaharul si drojdia, se amesteca si se lasa sa se umfle cam 10-15 minute. 

Apoi se toarna maiaua peste faina, se adauga uleiul si turmericul (eu pur si simplu am uitat de turmeric) si se amesteca cu o lingura pana se omogenizeaza. Se lasa aluatul sa creasca o ora, dupa care cu o lingura se repartizeaa in forme de savarina unse cu unt si tapetate cu faina.

Eu am ales forma de silicon, pentru mini gugulufuri. Chiar daca savarinele nu arata precum cele clasice, mie imi place aceasta forma, in primul rand pentru ca nu trebuie unsa si prajiturile se scot usor, fara sa se lipeasca.

Dupa ce repartizam aluatul in forme, mai lasam sa creasca 20 minute, apoi le coacem in cuptorul preincalzit la 170 g pentru 40 minute. 

Mie mi-au iesit 10 bucati, dar puteam sa pun mai putina compozitie in forme, pentru ca oricum ele cresc destul de mult si mi-ar fi iesit 12 bucati. Data viitoare asa voi face. 

Sirop:

-300 ml apa

-150 g zahar

-1 fiola esenta de rom


Se fierbe apa cu zaharul pana cand se topeste zaharul. Se adauga esenta de rom si dupa ce siropul se raceste , se scufunda fiecare savarina in sirop. Eu iau fiecare savarina si o scufund de doua-trei ori in sirop, sa fie bine imbibata cu sirop. 

Decor:

-300 ml frisca lichida indulcita Meggle

-1/2 fiola esenta de vanilie

-jeleu de zmeura (gem fara samburi) (sau orice gem va place) 

Fiecare savarina se unge cu gem (jeleu de zmeura in cazul de fata) si se umple cu frisca batuta.

Se servesc reci.








Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Salam vegan

  Ei bine, dupa ce am facut pana acum trei feluri de parizer vegan, carnati vegani, a venit si timpul salamului vegan. Si pot sa spun cu mana pe inima ca e mult mai bun decat mi-as fi putut imagina. Nu pot afirma cu certitudine ca e cel mai sanatos salam, deoarece contine gluten. Dar noi nu ne stim cu intoleranta la gluten, asadar, putem manca linistiti acest salam. In retetele vegane, glutenul se foloseste destul de mult in preparate care inlocuiesc carnea. De asemenea, pentru ca aceste preparate sa fie si gustoase, se folosesc multe condimente.  Pana acum, "mezelul"preferat al lui Alex, era parizerul din caju. Dar dupa ce am facut acest salam, a zis ca e mai bun decat parizerul.  Ideea e sa stea la frigider sa se raceasca bine de tot. Dupa racire se va intari si va avea textura unui salam uscat, se poate felia subtire si merge perfect in sandvisuri.  Ingrediente: -140 g gluten - 50 g făină de naut - 180 ml supă de legume sau apa - 2 linguri ulei - 1 lingura pastă de roșii -

Pulpe false (vegane)

  Pentru vegani, aceasta reteta este una de top. Una ce trebuie incercata. Cu siguranta vor fi impresionati de ea. Eu nu sunt vegana, dar as da oricand pulpele de pui adevarate pentru acestea false.  Sursa de inspiratie este, ca de obicei, Bianca Zapatka . Sigur ca pozele ei sunt fantastice si pulpele false pregatite de ea, arata intr-un mare fel. Eu cu siguranta am sa le repet imediat ce gasesc ingredientele necesare. Deocamdata postez reteta pentru a-mi fi mie mai usor sa o gasesc si sa nu mai fiu nevoita sa pierd timp traducand.  In esenta, e nevoie de conserva de jackfruit, ciuperci pleurotus si foi de orez. Si evident multe condimente, sos de soia, sos de rosii, etc.  Pana acum n-am vazut/cumparat conserva de jackfruits. Asa conservate, arata ca niste bucati de ton din conserva. Si textura seamana insa gustul e unul neutru. In cazul in care nu gasiti, se pot omite din reteta sau inlocui cu ciuperci pleurotus.  Ea a folosit, pentru un aspect cat mai frumos si apropiat de cel al pul

Parizer vegan din linte rosie

      Aceasta este o varianta 100% sanatoasa a parizerului, desi gustul e destul de departe de cel cu care eram obisnuiti noi. Dar important e ca e gustos, sanatos si arata aproape ca un parizer adevarat.  Am mai facut Parizer vegan din faina de naut , dar Alex zice ca acesta din linte e mai bun.  De asemenea, am facut un parizer din ciuperci si nuci (nu il am pe blog), dar nu a fost foarte incantat de acesta. Nu ma opresc aici, pentru ca pentru mine a devenit o provocare gatitul acesta vegan si ma straduiesc sa-i pregatesc retete cat mai variate si mai gustoase. Aseasta reteta de parizer am vazut-o pe instagram, postata de Yoyorelala.     Ingrediente: -1 cana linte rosie -1 + 1/2 cana apa fierbinte -1/2 ceapa -1 lingurita praf de usturoi -1 lingurita cimbru -1 lingurita boia afumata -1 lingurita amestec condimente pentru carnati -2 linguri ulei de masline  -4-5 linguri fulgi drojdie inactiva -1 lingura suc de lamaie + -1 + 1/2 cana apa  Inainte de a ne apuca de reteta propriuzisa, e b