Treceți la conținutul principal

Tort vegan cu ciocolata si visine

 

Am facut-o si pe asta. 😁 Adica tort de post. Nu mi-as fi imaginat vreodata ca am sa fac si torturi de post, dar cum spuneam si alte dati, nevoia te obliga. Si cum Alex al meu e mare amator de ciocolata si prajituri cu ciocolata, trebuie sa ma adaptez cerintelor lui de vegan convins si sa ma sucesc in asa fel incat sa-i pregatesc deserturi "curate". 😀

Pot sa spun ca tortul a iesit foarte bun, atat de bun incat nimeni n-ar fi zis ca e de post, astfel incat poate sta pe orice masa de sarbatoare, fara ca cineva sa sesizeze ca ar fi ceva "in neregula" cu el. 😀

Ingrediente blat:

-300 g de făină

  -300 ml lapte vegetal

-150 g de zahăr pudra

-60 ml de ulei rafinat de floarea-soarelui

-50 g de pudră de cacao

-1 lingurita bicarbonat de sodiu

-1/2 plic praf de copt

-1 lingurita otet 

+

-300 g visine congelate, pe care le-am pus intr-o strecuratoare sa se scurga sucul.


Intr-un bol se pun toate ingredientele uscate si se amesteca. Peste ingredientele uscate se adauga cele lichide si se omogenizeaza. Eu am amestecat rapid cu mixerul, pana s-a omogenizat.

Se pregatesc doua forme de copt cu diametru de 18 cm. Am pus hartie de copt la baza formelor de copt iar marinile le-am uns cu ulei si tapetat cu faina. Am repartizat 1/3 din compozitie intr-una din forme si 2/3 in cealalta. Am copt blaturile 35 minute la 170 C. Dupa ce s-au racit, am indreptat blaturile, apoi pe cel mai gros l-am taiat in doua parti egale.

Ingrediente sirop:

-100 ml apa

-2 linguri zahar

-sucul lasat de visine

-putina visinata sau esenta de rom 

Se fierbe apa cu zaharul pana se topeste zaharul. Se adauga sucul lasat de visine si putina visinata. Eu am pus 2 linguri, doar pentru aroma.


Ingrediente crema:

-300 g ciocolata neagra

-300 g lapte de cocos din conserva


Laptele de cocos si ciocolata rupta bucatele se pun intr-un vas pe baie de aburi si se lasa pana se topeste ciocolata. Se amesteca din cand in cand cu o spatula pana se obtine o crema omogena. Lasam crema sa se raceasca, apoi o punem in frigider minim 3 ore. Eu am lasat-o peste noapte. Apoi crema racita se bate cu mixerul pana devine spumoasa si aerata, dar ferma. Vom obtine o crema ganache ca si crema obisnuita care se face cu smantana pentru frisca, doar ca aceasta va avea o aroma subtila de cocos. 

Crema este foarte buna si se poate folosi si la decorat. 

Asamblare:

Pe un platou, se pune primul blat. Se insiropeaza usor, se pune 1/3 din crema. Peste crema se pun visine scurse de suc. Apoi l doilea blat, inca 1/3 din crema, visine si ultimul blat insiropat.  Cu restul de crema se unge tortul pe margine si se decoreaza cu aveline.













Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Salam vegan

  Ei bine, dupa ce am facut pana acum trei feluri de parizer vegan, carnati vegani, a venit si timpul salamului vegan. Si pot sa spun cu mana pe inima ca e mult mai bun decat mi-as fi putut imagina. Nu pot afirma cu certitudine ca e cel mai sanatos salam, deoarece contine gluten. Dar noi nu ne stim cu intoleranta la gluten, asadar, putem manca linistiti acest salam. In retetele vegane, glutenul se foloseste destul de mult in preparate care inlocuiesc carnea. De asemenea, pentru ca aceste preparate sa fie si gustoase, se folosesc multe condimente.  Pana acum, "mezelul"preferat al lui Alex, era parizerul din caju. Dar dupa ce am facut acest salam, a zis ca e mai bun decat parizerul.  Ideea e sa stea la frigider sa se raceasca bine de tot. Dupa racire se va intari si va avea textura unui salam uscat, se poate felia subtire si merge perfect in sandvisuri.  Ingrediente: -140 g gluten - 50 g făină de naut - 180 ml supă de legume sau apa - 2 linguri ulei - 1 lingura pastă de roșii -

Pulpe false (vegane)

  Pentru vegani, aceasta reteta este una de top. Una ce trebuie incercata. Cu siguranta vor fi impresionati de ea. Eu nu sunt vegana, dar as da oricand pulpele de pui adevarate pentru acestea false.  Sursa de inspiratie este, ca de obicei, Bianca Zapatka . Sigur ca pozele ei sunt fantastice si pulpele false pregatite de ea, arata intr-un mare fel. Eu cu siguranta am sa le repet imediat ce gasesc ingredientele necesare. Deocamdata postez reteta pentru a-mi fi mie mai usor sa o gasesc si sa nu mai fiu nevoita sa pierd timp traducand.  In esenta, e nevoie de conserva de jackfruit, ciuperci pleurotus si foi de orez. Si evident multe condimente, sos de soia, sos de rosii, etc.  Pana acum n-am vazut/cumparat conserva de jackfruits. Asa conservate, arata ca niste bucati de ton din conserva. Si textura seamana insa gustul e unul neutru. In cazul in care nu gasiti, se pot omite din reteta sau inlocui cu ciuperci pleurotus.  Ea a folosit, pentru un aspect cat mai frumos si apropiat de cel al pul

Parizer vegan din linte rosie

      Aceasta este o varianta 100% sanatoasa a parizerului, desi gustul e destul de departe de cel cu care eram obisnuiti noi. Dar important e ca e gustos, sanatos si arata aproape ca un parizer adevarat.  Am mai facut Parizer vegan din faina de naut , dar Alex zice ca acesta din linte e mai bun.  De asemenea, am facut un parizer din ciuperci si nuci (nu il am pe blog), dar nu a fost foarte incantat de acesta. Nu ma opresc aici, pentru ca pentru mine a devenit o provocare gatitul acesta vegan si ma straduiesc sa-i pregatesc retete cat mai variate si mai gustoase. Aseasta reteta de parizer am vazut-o pe instagram, postata de Yoyorelala.     Ingrediente: -1 cana linte rosie -1 + 1/2 cana apa fierbinte -1/2 ceapa -1 lingurita praf de usturoi -1 lingurita cimbru -1 lingurita boia afumata -1 lingurita amestec condimente pentru carnati -2 linguri ulei de masline  -4-5 linguri fulgi drojdie inactiva -1 lingura suc de lamaie + -1 + 1/2 cana apa  Inainte de a ne apuca de reteta propriuzisa, e b