Treceți la conținutul principal

Vegan cinnamon rolls

 


In week-end am vrut sa-l surprind pe Alex cu ceva gustos. Si am reusit. Aceste rulouri cu scortisoara au iesit dementiale. (Urasc acest cuvant, dar chiar nu stiu cum sa le descriu mai bine.)

Alex a zis ca au iesit mai bune clasicele Cinnamon rolls, cu unt si glazura de Philadelphia, pe care le-am facut cu ceva timp in urma. 

Ingrediente aluat:

-500 g faina

-1 varf de cutit sare

-100 g zahar

-250 ml lapte vegetal (cocos in cazul de fata)

-1 plic zahar vanilat

-coaja rasa de la o lamaie bio

-80 ml ulei 

-1 plic drojdie uscata

-putina pudra de turmeric pentru culoare


-Ingrediente umplutura:

-150 g unt/ulei de cocos

-150 g zahar brun

-1 lingurita pudra de scortisoara


Ingrediente glazura:

-60 g nuci caju hidratate in apa

-60 g zahar pudra

-2 linguri lapte de cocos


Aluatul, ca de obicei, l-am facut la masina de paine. In cuva masinii de paine am pus mai intai laptele caldut, uleiul, zaharul, sarea, aromele si la final faina, pudra de curcuma si drojdia uscata. Am setat masina pe programul de framantare si dospire si dupa o ora si jumatate am avut un aluat crescut, pufos si foarte matasos la atingere.

Pentru umplutura se amesteca untul de cocos (uleiul in stare solida) cu zaharul brun si scortisoara. Untul se va inmuia, astfel ca dupa ce s-a omogenizat, puneti-l in frigider pana in momentul folosirii.

Aluatul se intinde in foaie dreptunghiulara si se unge cu crema de unt de cocos cu zahar brun si scortisoara si se ruleaza. E nevoie sa lucrati rapid, pentru ca untul de cocos se va inmuia si va curge. 

Se taie apoi in 12 bucati egale si fiecare rulou se pune in tava tapetata cu hartie de copt. Mie mi-a curs putina umplutura pe planul de lucru, dar cu acutorul unui cutit am adunat umplutura scursa si am pus-o deasupra rulourilor. Apoi am pus tava in frigider pentru 15 minute. 

Dupa cele 15 minute, am scos tava din frigider si am acoperit-o cu un prosop de bucatarie si am lasat rulourile sa mai creasca20 minute. 

Dupa acest timp, am introdus tava in cuptorul preincalzit la 180 C (caldura sus-jos) si am copt rulourile 30 minute. In functie de ce fel de cuptor aveti, s-ar putea sa mai fie nevoie sa le lasati 5 minute. 

Nota: Daca nu doriti sa folositi unt de cocos, dar doriti totusi un desert vegen, de post,  puteti folosi margarina. Eu am preferat untul de cocos, dar cu margarina nu veti intampina probleme in sensul ca aceasta nu se va topi la fel de usor ca untul de cocos si nu va curge pe planul de lucru. 

In timp ce rulourile se coc ne ocupam de glazura.

Scurgem nucile caju si le punem intr-un choper impreuna cu cele doua linguri de lapte de cocos. Mixam pana rezulta o compozitie cat mai fina, apoi adaugam zaharul pudra si mai mixam 1 minut. 

Aceasta glazura inlocuieste cu succes crema de branza. As indrazni sa spun ca e chiar mai buna. 

Dupa ce rulourile s-au copt, scoatem tava din cuptor si glazuram fiecare rulou. Pastram pentru servit cate o lingurita extra de glazura delicioasa. 😉















Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Salam vegan

  Ei bine, dupa ce am facut pana acum trei feluri de parizer vegan, carnati vegani, a venit si timpul salamului vegan. Si pot sa spun cu mana pe inima ca e mult mai bun decat mi-as fi putut imagina. Nu pot afirma cu certitudine ca e cel mai sanatos salam, deoarece contine gluten. Dar noi nu ne stim cu intoleranta la gluten, asadar, putem manca linistiti acest salam. In retetele vegane, glutenul se foloseste destul de mult in preparate care inlocuiesc carnea. De asemenea, pentru ca aceste preparate sa fie si gustoase, se folosesc multe condimente.  Pana acum, "mezelul"preferat al lui Alex, era parizerul din caju. Dar dupa ce am facut acest salam, a zis ca e mai bun decat parizerul.  Ideea e sa stea la frigider sa se raceasca bine de tot. Dupa racire se va intari si va avea textura unui salam uscat, se poate felia subtire si merge perfect in sandvisuri.  Ingrediente: -140 g gluten - 50 g făină de naut - 180 ml supă de legume sau apa - 2 linguri ulei - 1 lingura pastă de roșii -

Pulpe false (vegane)

  Pentru vegani, aceasta reteta este una de top. Una ce trebuie incercata. Cu siguranta vor fi impresionati de ea. Eu nu sunt vegana, dar as da oricand pulpele de pui adevarate pentru acestea false.  Sursa de inspiratie este, ca de obicei, Bianca Zapatka . Sigur ca pozele ei sunt fantastice si pulpele false pregatite de ea, arata intr-un mare fel. Eu cu siguranta am sa le repet imediat ce gasesc ingredientele necesare. Deocamdata postez reteta pentru a-mi fi mie mai usor sa o gasesc si sa nu mai fiu nevoita sa pierd timp traducand.  In esenta, e nevoie de conserva de jackfruit, ciuperci pleurotus si foi de orez. Si evident multe condimente, sos de soia, sos de rosii, etc.  Pana acum n-am vazut/cumparat conserva de jackfruits. Asa conservate, arata ca niste bucati de ton din conserva. Si textura seamana insa gustul e unul neutru. In cazul in care nu gasiti, se pot omite din reteta sau inlocui cu ciuperci pleurotus.  Ea a folosit, pentru un aspect cat mai frumos si apropiat de cel al pul

Parizer vegan din linte rosie

      Aceasta este o varianta 100% sanatoasa a parizerului, desi gustul e destul de departe de cel cu care eram obisnuiti noi. Dar important e ca e gustos, sanatos si arata aproape ca un parizer adevarat.  Am mai facut Parizer vegan din faina de naut , dar Alex zice ca acesta din linte e mai bun.  De asemenea, am facut un parizer din ciuperci si nuci (nu il am pe blog), dar nu a fost foarte incantat de acesta. Nu ma opresc aici, pentru ca pentru mine a devenit o provocare gatitul acesta vegan si ma straduiesc sa-i pregatesc retete cat mai variate si mai gustoase. Aseasta reteta de parizer am vazut-o pe instagram, postata de Yoyorelala.     Ingrediente: -1 cana linte rosie -1 + 1/2 cana apa fierbinte -1/2 ceapa -1 lingurita praf de usturoi -1 lingurita cimbru -1 lingurita boia afumata -1 lingurita amestec condimente pentru carnati -2 linguri ulei de masline  -4-5 linguri fulgi drojdie inactiva -1 lingura suc de lamaie + -1 + 1/2 cana apa  Inainte de a ne apuca de reteta propriuzisa, e b