Treceți la conținutul principal

Curry de naut

 

Curry de naut sau Chana Masala e o reteta traditionala indiana. Chana inseamna naut si este baza acestei retete. Mie imi place foarte tare nautul si retetele pe baza de naut, astfel ca il folosesc destul de des. Explozia de arome din aceasta reteta o sa va cucereasca garantat.

Ingrediente:

-300 g naut uscat (sau 2 conserve de naut)

-1 conserva de rosii

-1 cutie lapte de cocos

-1 bucata ghimbir (cam o lingura ghimbir ras)

-1 ceapa

-3 catei de usturoi

-1 lingurita garam masala

-1 lingurita chimion 

-1/2 lingurita pudra de curcuma

-sare dupa gust

-1 lingurita pudra de chili

-1 lingura ulei

-patrunjel verde sau coriandru


Pentru aceasta reteta am folosit naut uscat pe care l-am pus seara la hidratat in apa rece si l-am lasat peste noapte sa se umfle. Apoi , dimineata am schimbat apa si am pus nautul la fiert in oala Tefal one pot, la presiune timp de 10 minute. Daca aveti naut in coserva, e mai simplu pentru ca doar il scurgeti si il adaugati in sosul de rosii si condimente.

Se toaca marunt ceapa si usturoiul si se calesc in ulei. Se adauga si ghimbirul ras si calesc impreuna aproximativ 2 minute. Se adauga rosiile din conserva si condimentele si se fierbe sosul aproximativ 10 minute, pana incepe sa scada. Neaparat sa folositi chimion si nu chimen, pentru ca nu e acelasi lucru.  Se adauga nautul si laptele de cocos si se mai fierb impreuna 10-15 minute, pana cand sosul va scadea suficient. Cam asta e tot, daca va place mancarea picanta puteti adauga mai mult chili. Presarati deasupra patrunjel verde sau coriandru. Ideal e sa folositi coriandru daca gasiti, daca nu, merge si patrunjel. Se serveste cu orez basmati. E o mancare simpla si delicioasa.








Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Parizer vegan din linte rosie

      Aceasta este o varianta 100% sanatoasa a parizerului, desi gustul e destul de departe de cel cu care eram obisnuiti noi. Dar important e ca e gustos, sanatos si arata aproape ca un parizer adevarat.  Am mai facut Parizer vegan din faina de naut , dar Alex zice ca acesta din linte e mai bun.  De asemenea, am facut un parizer din ciuperci si nuci (nu il am pe blog), dar nu a fost foarte incantat de acesta. Nu ma opresc aici, pentru ca pentru mine a devenit o provocare gatitul acesta vegan si ma straduiesc sa-i pregatesc retete cat mai variate si mai gustoase. Aseasta reteta de parizer am vazut-o pe instagram, postata de Yoyorelala.     Ingrediente: -1 cana linte rosie -1 + 1/2 cana apa fierbinte -1/2 ceapa -1 lingurita praf de usturoi -1 lingurita cimbru -1 lingurita boia afumata -1 lingurita amestec condimente pentru carnati -2 linguri ulei de masline  -4-5 linguri fulgi drojdie inactiva -1 lingura suc de lamaie + -1 + 1/2 cana apa  Inainte de a ne apuca de reteta propriuzisa, e b

Tort vegan cu ciocolata si visine

  Am facut-o si pe asta. 😁 Adica tort de post. Nu mi-as fi imaginat vreodata ca am sa fac si torturi de post, dar cum spuneam si alte dati, nevoia te obliga. Si cum Alex al meu e mare amator de ciocolata si prajituri cu ciocolata, trebuie sa ma adaptez cerintelor lui de vegan convins si sa ma sucesc in asa fel incat sa-i pregatesc deserturi "curate". 😀 Pot sa spun ca tortul a iesit foarte bun, atat de bun incat nimeni n-ar fi zis ca e de post, astfel incat poate sta pe orice masa de sarbatoare, fara ca cineva sa sesizeze ca ar fi ceva "in neregula" cu el. 😀 Ingrediente blat: -300 g de făină   -300 ml lapte vegetal -150 g de zahăr pudra -60 ml de ulei rafinat de floarea-soarelui -50 g de pudră de cacao -1 lingurita bicarbonat de sodiu -1/2 plic praf de copt -1 lingurita otet  + -300 g visine congelate, pe care le-am pus intr-o strecuratoare sa se scurga sucul. Intr-un bol se pun toate ingredientele uscate si se amesteca. Peste ingredientele uscate

Branza vegana din arahide

  In acest week-end am incercat o noua reteta de branza vegana. Sursa mea de inspiratie, Recetas de Gri .  De aceasta data, am incercat sa fac o branza din arahide crude, doar ca eu nu am adaugat patrunjel verde ci uscat, pentru ca Alex a zis ca s-ar simti prea tare patrunjelul verde si nu crede ca i-ar placea. Nu am adaugat nici boia de ardei , am preferat sa la branza mai alba, nu atat de colorata cum e cea facuta de Gri.  Partea buna e ca aceste tipuri de branzeturi vegane, pe langa faptul ca sunt gustoase, se fac foarte usor si rapid. Trebuie doar sa punem seara la hidratat semintele/nucile caju/arahidele.  Am incercat pana acum sase tipuri de branzaturi vegane, pe blog am postat doar patru feluri pana acum, dar revin si cu celelalte variante. Pana acum toate mi-au placut, dar preferata mea e crema de branza din Floarea soarelui .  Desi am hidratat foarte bine arahidele, cred ca n-am mixat suficient amestecul, pentru ca branza nu a iesit foarte foarte fina. Dar oricum e foarte buna