Treceți la conținutul principal

Chiftele din linte rosie

 

Aceste chiftele din linte rosie le-am vazut pe Facebook, postate de Chef Nicolae Tomescu si am stiut din prima clipa ca vor fi pe placul meu. Asta pentru ca aduce oarecum cu falafelul, dar si pentru ca eu prefer intotdeauna chiftelutele vegetariene in locul celor din carne. Ei bine, cum spuneam intr-o alta postare, Alex a decis sa fie vegetarian. O idee buna, zic eu si ar merita sa adoptam cu totii o dieta fara carne, cel putin. (Nu ma vad renuntand in totalitate la oua, lapte, branzeturi, mai ales pentru ca fac tot timpul prajituri.)

Sambata am facut aceste chiftelute absolut delicioase, dar am facut doar o jumatate de portie. Sunt absolut delicioase calde, proaspete si sunt la fel de bune si a doua zi. Ma gandesc ca ar merge si cu un sos de rosii, niste chiftelute marinate vegetariene. Cu siguranta am sa incerc si acea varianta.

Ingrediente:

-250 g linte rosie

-1 morcov

- ceapa 

-2 linguri ulei

-2 catei de usturoi

-30 g susan

-40 g faina

-sare

-piper

-patrunjel verde (eu am avut doar uscat)

-1/2 lingurita chili

-boia afumata

-turmeric


Lintea se spala in 2-3 ape si se pune la inmuiat peste noapte. Trebuie sa fie acoperita cu apa, sa se umfle, sa nu ramana tare. Dupa ce s-a umflat, se scurge de apa, intr-o strecuratoare, apoi se da prin masina de carne. (Aici pot sa spun ca am intampinat probleme, pentru ca desi am o masina electrica de tocat carne, aceasta s-a infundat si a trebuit desfacuta si cu greu am reusit sa dau toata lintea prin masina de tocat.) Data viitoare am sa incerc sa folosesc blenderul vertical. 

Ceapa se toaca marunt, morcovul se rade pe razatoarea cu ochiuri mari si se calesc in 2 linguri de ulei, apoi se lasa sa se raceasca. 

Intr-un castron se pune lintea macinata, ceapa si morcovul calite, susanul, usturoiul zdrobit, patrunjelul tocat si condimentele dupa gust.  Se adauga si faina si se amesteca toata compozitia pana se leaga. Se formeaza bilute cam de marimea unor nuci. 

Intr-o tigaie mai inalta, se incinge uleiul. Uleiul trebuie sa fie cam de 2 degete in tigaie, sa se prajeasca in baie de ulei, altfel exista riscul sa se imprastie compozitia de chiftele. Asadar, se incinge uleiul, apoi se prajesc chiftelutele in baie de ulei pana se rumenesc. Se scot pe hartie absorbanta pentru a elimina excesul de ulei si se servesc cu o salata, cu un sos dulce-acrisor, cu garnitura preferata, sau simple. 

Sunt delicioase si cu siguranta voi mai pregati.










Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Salam vegan

  Ei bine, dupa ce am facut pana acum trei feluri de parizer vegan, carnati vegani, a venit si timpul salamului vegan. Si pot sa spun cu mana pe inima ca e mult mai bun decat mi-as fi putut imagina. Nu pot afirma cu certitudine ca e cel mai sanatos salam, deoarece contine gluten. Dar noi nu ne stim cu intoleranta la gluten, asadar, putem manca linistiti acest salam. In retetele vegane, glutenul se foloseste destul de mult in preparate care inlocuiesc carnea. De asemenea, pentru ca aceste preparate sa fie si gustoase, se folosesc multe condimente.  Pana acum, "mezelul"preferat al lui Alex, era parizerul din caju. Dar dupa ce am facut acest salam, a zis ca e mai bun decat parizerul.  Ideea e sa stea la frigider sa se raceasca bine de tot. Dupa racire se va intari si va avea textura unui salam uscat, se poate felia subtire si merge perfect in sandvisuri.  Ingrediente: -140 g gluten - 50 g făină de naut - 180 ml supă de legume sau apa - 2 linguri ulei - 1 lingura pastă de roșii -

Pulpe false (vegane)

  Pentru vegani, aceasta reteta este una de top. Una ce trebuie incercata. Cu siguranta vor fi impresionati de ea. Eu nu sunt vegana, dar as da oricand pulpele de pui adevarate pentru acestea false.  Sursa de inspiratie este, ca de obicei, Bianca Zapatka . Sigur ca pozele ei sunt fantastice si pulpele false pregatite de ea, arata intr-un mare fel. Eu cu siguranta am sa le repet imediat ce gasesc ingredientele necesare. Deocamdata postez reteta pentru a-mi fi mie mai usor sa o gasesc si sa nu mai fiu nevoita sa pierd timp traducand.  In esenta, e nevoie de conserva de jackfruit, ciuperci pleurotus si foi de orez. Si evident multe condimente, sos de soia, sos de rosii, etc.  Pana acum n-am vazut/cumparat conserva de jackfruits. Asa conservate, arata ca niste bucati de ton din conserva. Si textura seamana insa gustul e unul neutru. In cazul in care nu gasiti, se pot omite din reteta sau inlocui cu ciuperci pleurotus.  Ea a folosit, pentru un aspect cat mai frumos si apropiat de cel al pul

Parizer vegan din linte rosie

      Aceasta este o varianta 100% sanatoasa a parizerului, desi gustul e destul de departe de cel cu care eram obisnuiti noi. Dar important e ca e gustos, sanatos si arata aproape ca un parizer adevarat.  Am mai facut Parizer vegan din faina de naut , dar Alex zice ca acesta din linte e mai bun.  De asemenea, am facut un parizer din ciuperci si nuci (nu il am pe blog), dar nu a fost foarte incantat de acesta. Nu ma opresc aici, pentru ca pentru mine a devenit o provocare gatitul acesta vegan si ma straduiesc sa-i pregatesc retete cat mai variate si mai gustoase. Aseasta reteta de parizer am vazut-o pe instagram, postata de Yoyorelala.     Ingrediente: -1 cana linte rosie -1 + 1/2 cana apa fierbinte -1/2 ceapa -1 lingurita praf de usturoi -1 lingurita cimbru -1 lingurita boia afumata -1 lingurita amestec condimente pentru carnati -2 linguri ulei de masline  -4-5 linguri fulgi drojdie inactiva -1 lingura suc de lamaie + -1 + 1/2 cana apa  Inainte de a ne apuca de reteta propriuzisa, e b